Empuriabrava‎ > ‎

Notícies Empuriabrava

l'Agenda de Nadal per Empuriabrava i Castelló 2011

9 de des. 2011, 2:21 publicada per Daniel Franquesa Olivares   [ actualitzat el 9 de des. 2011, 2:31 ]

Descobreix tot el que pots fer a Castelló d'Empúries i Empuriabrava aquest Nadal!

Descarrega't l'Agenda de Nadal per aquestes festes!!

Perquè en puguis fer encara més difusió, a les oficines de turime trobaràs aquesta agenda traduïda en diferents idiomes a partir d'aquest cap de setmana.


Per més informació, truca al 972 450 802 o al 972 156 233 o envia'ns un correu a turisme@empuriabrava.cat o turisme@castello.cat

Montserrat Vidal i Carreras

22 de febr. 2011, 9:13 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 22 de febr. 2011, 9:34 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
L'empresària Montserrat Vidal i Carreras, fundadora de Supermercats Montserrat, va morir el dia 7 de febrer a Barcelona a l'edat de 79 anys.
Nascuda a Peralada el 12 de febrer del 1931, durant molts anys es va dedicar, juntament amb el seu marit, Josep Bellot i Segarra, a la venda ambulant. Va ser d'aquesta manera que van recórrer pràcticament tots els racons de les comarques gironines, fins que un dia Montserrat Vidal va veure Empuriabrava (que aleshores era una gran esplanada i poca cosa més) com un lloc que podria atreure els turistes. I la va encertar. Amb el seu marit van decidir comprar un terreny per fer-hi un supermercat, amb un snack-bar i un restaurant. Finalment, el 23 de juny del 1967 van inaugurar el primer establiment, que durant molts anys va proveir els treballadors dels canals i de les primeres construccions que s'anaven fent a la zona. De fet, aquesta empresa familiar té el privilegi de ser la més antiga del sector a les comarques gironines i actualment desenvolupa les seves activitats enmig d'un sector monopolitzat per les grans cadenes multinacionals.

Al començament, però, van haver de compaginar la venda ambulant amb el local d'Empuriabrava. I és que en un primer moment la falta de turistes va fer imprescindibles els ingressos de la venda ambulant. Però els turistes van arribar i l'empresa va anar creixent, i avui, amb tres supermercats, dos a Empuriabrava i un al nucli de Castelló d'Empúries, s'ha especialitzat en productes d'altres països per cobrir les demandes d'uns clients que, majoritàriament, són de procedència estrangera.

Montserrat Vidal encara continuava al capdavant del negoci, conjuntament amb els seus fills, Montserrat i Ricard, i el seu gendre Joan Manzano.

Homenatge a la gent d'Empuriabrava

4 de febr. 2011, 16:01 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 4 de febr. 2011, 16:28 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
Homenatge als homes i dones que viuen i s'estimen a Empuriabrava i a la seva resistència davant dels interessos econòmics d'uns pocs especuladors sense ànima que voldrien fer-la desapareixer.

La interventora alerta que la puja en 900.000 euros del cost del servei de neteja és irregular

4 de febr. 2011, 11:42 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 4 de febr. 2011, 11:55 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
La funcionària adverteix l'Ajuntament que no pot continuar-ho pagant perquè s'incompleix el contracte signat
Un informe de la interventora de Castelló d'Empúries adverteix que s'està pagant un increment «desmesurat» de la despesa del servei de recollida de residus i neteja viària i, a més, incomplint el plec de clàusules signades amb l'empresa concessionària. L'empresa de serveis municipals, de caràcter mixt, vol cobrar 2.293.526 euros, 900.000 més del preu màxim establert en atorgar-se la concessió el 2006 i sense que això estigui justificat, segons l'informe. L'Ajuntament està intentant resoldre la situació, que ha portat l'empresa privada que hi participa a plantejar-se la via judicial. El consistori està a l'espera que s'aporti documentació que permeti justificar correctament el cost. Mentrestant, està pendent de pagar el cost del mes de desembre.

L'empresa de serveis municipals mixta, Cenet 06, S.A és una societat mercantil participada per la societat Castelló d'Empuries 2000, S.A al 30% i per la privada Sersall 95, S.L al 70%. La segona va obtenir el dret a participar a Cenet en un concurs obert per escollir un soci privat per gestionar la recollida de residus i neteja viària per un preu anual d'1.387.349,14 euros. El plec de clàusules establia que el primer any de funcionament no podia apujar-se el preu. A partir del segon, es podria revisar el preu original amb l'IPC i, en cas que es volgués apujar a un import superior, només es podria fer en dos supòsits: la creació de nous serveis o un creixement urbanístic per sobre del planejament vigent que obligués a dotar de més personal o equips. 
Però malgrat aquestes limitacions estipulades al contracte, diu l'informe d'intervenció, el seu cost "s'ha disparat". Amb data de l'informe de l'interventora, novembre de 2010, es deixava clar que l'import de facturació havia pujat un 65% respecte al preu original, fins a arribar als 2.293.000 euros. En aquest document, s'especifica que "les raons d'aquest increment desmesurat no estan justificades en la facturació que l'empresa ha anat presentant per referència als supòsits establerts al plec de condicions del contracte". 

El que al·legaria, com la signatura l'any 2008 del conveni col·lectiu de treball de l'empresa concessionària (que implicaria més despesa en temes de personal), serien qüestions que la interventora diu que no es poden tenir en compte. "Ni l'augment dels costos de personal, ni l'adquisició i/o substitució de maquinària són causa determinants de la revisió de preus", assenyala. En el plec, s'informa que "no es refereix enlloc a la possibilitat de demanar una revisió de preus com a conseqüència de l'increment dels costos de personal o l'adquisició de nova maquinària". Respecte l'ampliació de serveis, que sí s'ha demanat, un informe emès pel tècnic de Medi Ambient de maig de 2010 desglossaria les ampliacions de serveis que s'han concertat i que es xifren en 123.064,82 euros; per tant, insuficients per justificar l'increment dels 900.000 euros. Segons la interventora, també és discutible que alguns conceptes es puguin considerar realment ampliacions del servei del contracte en el sentit establert pel plec de clàusules.

Per a intervenció, "l'elevada desviació del preu del contracte original que s'ha produït pot haver obeït a un error de previsió en el càlcul de l'evolució del preu per part de l'Ajuntament i de l'empresa Sersall en el moment de licitar-lo". El preu màxim anual era d'1.387.349,14 euros, amb un increment de l'IPC a partir del segon any. I si hi ha hagut un error i es vol reconduir, no es pot fer incrementant "lliurement el preu del contracte sense ajustar-se a les estipulacions acordades en matèria de revisió de preus". 

Si l'Ajuntament considera que aquest és el preu que s'ha de pagar, diu intervenció, el que s'ha de fer és "promoure una nova licitació per sanejar la situació", però deixa clar que "resulta inadmissible anar acceptant augments del preu del contracte amb vulneració del plec de clàusules com si el servei s'estés gestionant per administració". Amb aquesta manera de fer, afirma, es vulnera la legislació de contractació administrativa i es fomenta un creixement indefinit del preu del contracte". 

La redacció d'aquest informe va posar en alerta l'empresa privada que participa a Cenet. El dia 17 de desembre estava previst un Consell d'Administració extraordinari on s'havia de parlar tant de l'informe com de la presentació d'accions judicials, però també de l'estat financer de la companyia per la falta de pagament per part de l'Ajuntament i de no voler adquirir aquest els compromisos assumits. Advertia que si no pagava se suspendria el servei. Es volia nombrar una comissió per informar al personal de l'estat financer de la companyia per la falta de pagament per part de l'Ajuntament. El Consell es va suspendre i l'Ajuntament està intentant resoldre la situació.

Per al portaveu de CiU, Xavier Sanllehí, la situació és preocupant, i per això ha demanat al govern documentació per intentar aclarir els fets. I no només vol saber què ha passat l'any 2010, sinó també amb el 2008 i el 2009, perquè "si no es pot pagar ara tampoc es podia fer abans". "Veurem si els exercicis tancats s'han pagat de forma irregular", assenyala.

Medi Ambient assegura que no hi haurà enderrocs a Empuriabrava

26 de gen. 2011, 14:19 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 26 de gen. 2011, 14:23 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
La ministra Rosa Aguilar diu que la delimitació es farà buscant la millor solució possible
La ministra Rosa Aguilar diu que la delimitació es farà buscant la millor solució possible EP |Madrid La ministra de Medi Ambient, Medi Rural i Marí (MARM), Rosa Aguilar, ha assegurat aquest dimecres al Congrés dels Diputats que la delimitació d'Empuriabrava "en cap cas suposarà l'enderrocament d'una sola edificació" i que totes les accions previstes per a la costa gironina es duran a terme a través del diàleg amb les institucions i amb els ciutadans interessats. 

Aguilar ha expressat dos compromisos després que la diputada de CiU Montserrat Surroca manifestés la seva inquietud per l'impacte del procés de delimitació que s'està realitzant a la costa de Girona, pel qual "estan en suspens moltíssimes persones", especialment propietaris de parcel·les i amarratges i empresaris de la zona, de "destacable activitat econòmica". 

En aquest sentit, la ministra ha recalcat que tots els expedients es duran a terme sota el "respecte als interessos individuals i col·lectius" i intentant buscar la millor solució possible dins del marc legal establert. La ministra ha recordat que el procés de delimitació està realitzat en un 81 per cent i que la resta dels expedients es troben actualment en tramitació. 

Després de fer al·lusió a un informe de l'Advocacia de l'Estat que, segons ella, reconeix la "singularitat" d'Empuriabrava, Surroca ha qüestionat l'encaix de la llei de costes en aquest i altres territoris, per la seva singularitat. 

En aquest sentit, la ministra ha reconegut que Girona té "dificultats afegides" respecte a altres zones, davant el que s'ha compromès a actuar amb "cautela" i "a través del diàleg amb les institucions i amb els ciutadans interessats". 

Així, ha precisat que en el cas de la urbanització de Santa Margarida de Roses el Ministeri està treballant al costat de l'Alcaldia, mentre que pel que fa al cas de la marina d´Ampuriabrava manté un diàleg amb la Generalitat. 

Pel que fa a la delimitació d'Empuriabrava, ha destacat que aquest va ser aprovat el desembre passat amb l'informe previ de l'Advocacia de l'Estat i que es limita a incloure la làmina d'aigua que ja estava inclosa des que es va atorgar la concessió el 1980. 

La ministra ha fet una proposta de diàleg al grup parlamentari de CiU amb l'objectiu de, "des del respecte i la lleialtat", buscar una solució adequada a un problema que afecta la ciutadania.

font: emporda.info

En Salvi ja te la foto a Madrid!

18 de gen. 2011, 15:54 publicada per Alt Empordà

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
L’Alcalde de Castelló d’Empúries, Salvi Güell,s’entrevista amb el responsable del gabinet de la Ministra Rosa Aguilar (Costes).
Aquest matí en seu ministerial, l’assessor de relacions amb les administracions de la ministra Aguilar ha mantingut una entrevista amb l’Alcalde de Castelló d’Empúries, Salvi Güell, per recollir de primera mà les inquietuds de tot el municipi en relació amb l’atermenament d’Empuriabrava i la conseqüent aplicació de la Llei de Costes.

La trobada entre el batlle i l’assessor és fruit de la pressió que l’Ajuntament ha exercit darrerament sobre el Ministeri, especialment després que Costes donés a conèixer la resolució sobre l’atermenament d’Empuriabrava.

L’assessor de Rosa Aguilar ha escoltat amb atenció les paraules de l’Alcalde i s’ha mostrat sorprès per la magnitud de l’afectació de l’atermenament sobre Empuriabrava. Per aquest motiu s’ha compromès, fermament i el més aviat possible, a visitar personalment la nostra marina residencial i avaluar in situ la situació.

L’Alcalde valora positivament la trobada i espera que es portin a la pràctica els compromisos adoptats. “Hem de celebrar aquest primer contacte perquè estem transmetent la preocupació dels nostres veïns al personal de confiança de la mateixa ministra, de fet no descartem que durant aquests dies, en aquest viatge a Madrid, puguem contactar amb ella per abordar aquesta problemàtica”, explica l’Alcalde, Salvi Güell.

Paral·lelament durant l’entrevista també s’han tractat altres temes d’interès municipal com el futur més immediat del passeig marítim i el projecte de recuperació de la platja de la Rubina que tants anys fa que està pendent d’executar-se.

Properament l’Ajuntament de Castelló d’Empúries espera rebre resposta sobre els temes plantejats en el dia d’avui, especialment pel que fa a la problemàtica de l’atermenament dels d’Empuriabrava.

D’altra banda l’Ajuntament també contactarà amb els nous responsables del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

font: girona notícies

La regidora Elena Iglesias (CIU) posa llum als temes municipals de Castelló

15 de gen. 2011, 8:11 publicada per Alt Empordà

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
La regidora a l'oposició Elena Iglesias fà un repàs a l'actualitat municipal de Castelló d'Empúries al programa regidors de TV Roses.
Molt enriquidor per entendre millor la gestió dels nostres polítics, on van els nostres impostos, i el més important, què ens deixen "d'herència" després de 4 anys de quadripartit, fà mesos que no sabem rés del govern i si no fós per l'oposició potser seguiriem a la foscor de l'ignorancia.
Felicitats per la dura feina a l'oposició Elena!










Els propietaris d'Empuriabrava perden els seus amarratges i embarcadors

14 de gen. 2011, 8:44 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 14 de gen. 2011, 10:32 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
La delimitació costanera comporta una afectació de sis metres en milers de parcel·les
Expedient conclòs. La llei de Costes ha caigut finalment com una llosa sobre el port interior i la urbanització marítima d'Empuriabrava, a Castelló d'Empúries. El director general de Sostenibilitat de la Costa i del Mar, Pedro Antonio Ríos Martínez, ha signat l'ordre de delimitació del domini públic dels canals d'aquest port interior i la seva zona residencial. Els propietaris perdran el caràcter privat de l'amarratge o de l'embarcador, ja que tota làmina d'aigua marina serà domini públic. A més, les finques queden afectades per una servitud de trànsit de sis metres al costat del canal, per tal de facilitar un possible accés directe al mar.Això últim vol dir que els propietaris tindran les mans lligades per actuar en aquesta franja de sis metres, encara que legalment no perden la propietat de la parcel.la. La ratlla de l'afectació creua jardins, piscines i parts de moltes cases. "Passa fins i tot a mitges dels llits a la casa", havia denunciat l'Associació de Propietaris d'Empuriabrava. Aquesta entitat ha vingut lliurant una batalla per frenar la delimitació del litoral al considerar com un atac a la propietat.


Els milers d'afectats per la delimitació de la llei de Costes a Empuriabrava creien que la situació kafkiana que estaven vivint tindria una solució favorable en finalitzar l'expedient de delimitació. Però no ha estat així, ja que s'ha aprovat amb poquíssimes modificacions respecte a l'expedient que va estar en informació pública.

El Govern no ha acceptat l'argument que les marines haurien de tenir un tractament diferenciat a l'hora de delimitar la línia costanera, com havia reclamat reiteradament CiU al Congrés a través del diputat Pere Macias. Empuriabrava s'endinsa fins a 1,5 quilòmetres del front litoral pròpiament dit.

El resultat és que la línia que marcarà el domini públic discorrerà en paral.lel als canals d'Empuriabrava i els serpentejar amb una traça en ziga-zaga fins a arribar a l'últim confí d'aquest laberint de amarratges i embarcadors. Moltíssims propietaris havien sacrificat part del terreny i havien excavat la seva finca per crear garatges nàutics particulars, i és habitual que aquests estiguin tapats amb parets, sostres i persianes metàl.liques. Ara, tot això passarà a l'Estat. A més, tampoc es podran comprar i vendre els amarratges dels miniports privats situats al final de canals al costat de les cases aparellades, i que es venien com places de pàrquing.

Els afectats havien considerat totes aquestes finques i amarratges com a propietat particular amb caràcter general, ja que les parcel estaven inscrites en els registres de propietat sense càrregues ni limitacions i s'han comprant i venent mitjançant escriptures notarials durant quaranta anys. Els afectats han argumentat que l'Estat espanyol havia legitimat de facto aquesta situació en no haver advertit mai cap anomalia o càrrega. En aquests anys, han intervingut taxadors, els bancs han fet hipoteques, i els propietaris han pagat els seus impostos a totes les administracions ignorant aquesta afectació.

Una preocupació afegida per als propietaris de parcel són els seus usos en la franja reservada per servitud de trànsit a l'interior de les seves propietat, ja que comportarà dràstiques restriccions. En ella no es podran fer obres de consolidació, augment de volum edificable o modernització. Per a ells, és una espoliació.

El reglament de la llei de Costes no obliga a obrir el pas de manera immediata, sinó que permet deixar la situació tal com està si hi ha una servitud de trànsit alternativa, és a dir, si està garantit el pas per darrere de totes les parcel. No obstant això, la zona de servitud (al mig de la propietat) sí hauria d'habilitar en el cas que sí que es fes a la zona una nova marina, segons van dir a aquest diari els tècnics fa uns mesos.

L'aprovació arriba quan el nou Govern de CiU inicia la seva singladura i encara no estan nomenats tots els càrrecs en el Departament de Territori i Sostenibilitat que dirigeix Lluís Recoder.

Font: La Vanguardia

LLEI DE COSTES. EMPURIABRAVA (CASTELLÓ D’EMPÚRIES)

26 de des. 2010, 16:13 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 26 de des. 2010, 16:18 ]

A mitjan any 2010, l’Estat prorroga un any el procés de delimitació del domini públic maritimoterrestre de la marina d’Empuriabrava. L’atermenament suposaria la imposició de sis metres de servitud pública de trànsit en aquest espai, cosa que afectaria uns 4.000 propietaris que hi tenen piscines, amarratges o fins els habitatges. Aquesta iniciativa havia generat una forta oposició per part dels propietaris, que es va fer evident per mitjà de nombroses manifestacions i al•legacions i també d’una resolució del Congrés que instava el Govern a paralitzar el procés.
Castelló d’Empúries, a la comarca de l’Alt Empordà, té una població de 12.111 habitants (IDESCAT, 2009) que es reparteixen en dos nuclis urbans (la vila comtal i Empuriabrava), situats al marge esquerre del riu la Muga i separats per la riera de la Mugueta i la carretera C-260. 
El municipi disposa de 7 km de litoral on hi ha una de les marines més importants del Mediterrani: Empuriabrava.La marina residencial d’Empuriabrava, construïda l’any 1967 en els aiguamolls de la desembocadura del riu la Muga, es troba a 2 km en línia recta de la vila comtal i presenta una estructura urbanística basada en una xarxa de canals navegables en forma de quadrícula que sumen més de 30 km de longitud. Bona part dels habitatges d’Empuriabrava tenen jardí, garatge i un accés privat als canals que permet que els propietaris amarrin l’embarcació a la porta mateix de l’habitatge. 

Es tracta d’un nucli urbà de vacances, a on la majoria de la població és estrangera, i disposa d’un aeroport propi i de 5.000 amarradors. 

La població censada a Empuriabrava és de 8.001 habitants (INE, 2009) però durant l’època estival rep més de 80.000 visitants.

La Llei de costes
La llei espanyola de costes, la denominació completa de la qual és Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes”, derogava la Llei de costes de 26 d’abril de 1969 i passava a regular la determinació, protecció, utilització i policia del domini públic maritimoterrestre, i especialment de la ribera del mar. La llei pretenia frenar la progressiva destrucció i privatització del litoral i, amb una perspectiva de futur, volia defensar-ne l’equilibri i el progrés físic, la protecció i conservació dels valors naturals i culturals, garantir-ne l’ús i el gaudi públic, i l’adopció de les mesures de restauració adequades. 

D’acord amb això, la Llei imposava amb caràcter general una profunditat de 6 m terra endins de servitud de trànsit, 100 m de servitud de protecció i una servitud d’accés al mar en terrenys confrontants o contigus, la longitud i amplada dels quals dependria de la naturalesa i finalitat de l’accés. Segons el que disposava la Llei, el sòl de domini públic maritimoterrestre pertanyia a l’Estat, de manera que no hi podia haver cap propietat privada dins el territori amb aquesta categoria. La Llei s’havia d’aplicar amb caràcter retroactiu i entre les formacions que es consideraven de domini maritimoterrestre s’incloïen els ports i instal•lacions portuàries.
L’atermenament de la marina d’Empuriabrava
D’acord amb el que s’estipulava a la Llei de costes de 1988, entre el 29 de setembre i el 2 d’octubre de 2008 la Direcció General de Costes (DGC) va dur a terme la delimitació provisional del domini públic maritimoterrestre de la marina d’Empuriabrava. Si s’aprovava definitivament aquest atermenament, la imposició dels 6 m de servitud pública de trànsit en aquest espai afectaria uns 4.000 propietaris que hi tenien piscines, amarratges o els habitatges mateixos. A la platja d’Empuriabrava, en canvi, l’aplicació de la Llei de costes afectava principalment hotelers i restauradors, ja que no se’ls permetia establir estructures estables entre 20 i 50 m de la sorra, i les edificacions situades davant de mar en domini públic maritimoterrestre podien obtenir del Ministeri d’Obres Públiques d’Urbanisme una concessió per a trenta anys, després de la qual s’haurien de demolir.

L’atermenament va generar alarma social entre els veïns de la marina d’Empuriabrava, molts dels quals havien adquirit l’habitatge i l’amarratge sense saber que estaven afectats per la Llei de costes. Per aquest motiu temien que la Llei els comportés l’expropiació dels béns o bé afectacions més lleus com la pèrdua dels drets de propietat d’amarratges o la modificació d’algunes parts de les seves cases El dia que es van iniciar les tasques de delimitació, uns 600 propietaris dels amarradors d’Empuriabrava es van concentrar per protestar contra l’acte i van tallar la carretera C-260 amb una marxa lenta. Les protestes es van succeir durant tota la setmana fins al 2 d’octubre, dia en què unes 700 persones es van manifestar pels carrers i van fer una crema simbòlica d’escriptures per representar la pèrdua de valor que suposaria la Llei per a les seves propietats.

Però no només els veïns estaven en desacord amb el procés, sinó que la Generalitat també hi va manifestar la seva disconformitat, ja que considerava que l’Estat no tenia competència per determinar les servituds del port d’Empuriabrava, en tant que era una instal•lació portuària sense interès general, de la qual l’Estatut vigent donava la competència exclusiva a la Generalitat. Per la seva part, el consistori va manifestar el seu suport als propietaris i va anunciar que havia presentat al•legacions al procés i que havia exigit al Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí (MARM) una resposta escrita que confirmés les garanties manifestades verbalment de respecte de la propietat privada, conforme el procés no suposaria cap enderroc de les construccions existents ni cap expropiació.

Una vegada finalitzat el procés d’atermenament provisional de la marina l’Empuriabrava, els veïns disposaven de quinze dies per presentar al•legacions contra la delimitació provisional i per proposar-hi alternatives, abans no s’iniciés l’elaboració del projecte l’atermenament definitiu. Els veïns, organitzats en l’Associació de Propietaris d’Empuriabrava (APE), es van centrar a presentar el màxim nombre d’al•legacions possible. Així ho va manifestar el portaveu de l’Associació, Tim Pelters, que va explicar que no hi hauria més protestes públiques sinó un procés de recollida d’al•legacions i preparació de recursos, l’argument principal dels quals era que la Generalitat tenia raó en el conflicte de competències i que, per tant, era ella la que s’havia d’encarregar del procés. El 20 d’octubre acabava el termini de presentació d’al•legacions amb la participació de més de 4.000 propietaris, uns 500 dels quals eren estrangers.
Davant l’allau d’al•legacions i després d’una reunió mantinguda entre representants del consistori de Castelló d’Empúries i alts càrrecs del MARM, el Secretari General del Mar, Juan Carlos Martín Fragueiro, va assegurar que els actes d’atermenament de l’espai públic als canals d’Empuriabrava no significarien cap expropiació d’habitatge o terreny, sinó només el requeriment de permisos a la Generalitat per a determinades actuacions en aquests espais. També així ho va corroborar la directora de DGC, Alicia Paz Antolín, que es va comprometre a elaborar un informe en què l’Estat faria constar per escrit aquestes consideracions. Paral•lelament, continuaven les negociacions amb la Generalitat per determinar de qui eren les competències del port d’Empuriabrava.

L’evolució del procés contra l’atermenament
L’octubre de 2009 el projecte d’atermenament de la DGC havia desestimat la majoria de les al•legacions presentades pels propietaris afectats i no reconeixia la Generalitat com l’administració competent. Aquest fet va desencadenar noves mobilitzacions i el 27 d’octubre es van desplaçar 300 afectats fins a la Demarcació de Costes de Girona per protestar contra la decisió de l’Estat.

A principi de l’any 2010, després de no haver rebut cap resposta concloent per part del Govern espanyol, l’APE va decidir presentar petició d’empara al Parlament Europeu denunciant el que consideraven una aplicació abusiva de la Llei de costes, el caràcter retroactiu de la qual afectaria urbanitzacions legalment construïdes quaranta anys abans de la seva entrada en vigor. La Comissió de Peticions de l’Eurocambra va concloure enviar una carta al president José Luis Rodríguez Zapatero demanant explicacions sobre l’aplicació de la Llei en diversos punts de la geografia espanyola. Poc després, el 14 d’abril, el Congrés dels Diputats va aprovar per unanimitat una proposició no de llei en la qual s’instava el Govern a paralitzar el procés de delimitació dels canals d’Empuriabrava. El text aprovat n’exigia la moratòria fins que es fes un estudi sobre l’encaix de la Llei en la marina. L’Ajuntament de Castelló d’Empúries, per la seva banda, va decidir convidar la ministra de MARM, Elena Espinosa, a visitar Empuriabrava perquè conegués in situ la singularitat de la marina residencial. El consistori pretenia aconseguir, així, que aquesta fos tractada amb excepcionalitat davant l’aplicació de la Llei de costes.

Finalment, el 5 de maig de 2010 l’Estat es va pronunciar publicant en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) una ampliació de dotze mesos del termini disponible pel MARM per resoldre i notificar l’expedient d’atermenament dels canals i el port d’Empuriabrava.

Més informació
www.ape-empuriabrava.com
www.boe.es/aeboe/consultas/bases_datos/doc.php?id=BOE-A-1988-18762

Localitzen dos cadàvers en un vaixell a Castelló d'Empúries

26 de des. 2010, 13:27 publicada per Alt Empordà

Possible intoxicació al monòxid de carboni, en una zona residencial deserta a l'hivern
Dos dos cadàvers han estat localitzats aquest dimarts al matí a bord d'un vaixell amarrat al port d´Empuriabrava, a l'Alt Empordà. Els cossos són d'un home de nacionalitat espanyola, de 45 anys d'edat, i d'un altre home, de nacionalitat portuguesa, de 36 anys, en els quals no s'ha detectat cap senyal de violència. La policia catalana, els Mossos d'Esquadra, està investigant el cas, que podria haver-se produït arran d'una intoxicació al monòxid de carboni. El gas es podria haver desprès d'un dels aparells del vaixell, si bé l'autòpsia haurà de determinar les causes precises de les morts. Els dos homes, que eren amics, no tenien residència a l'embarcació, i es continua sense saber des de quant de temps s'hi trobaven. El possible accident s'ha produït a la zona residencial de port Salins del complex portuari d'Empuriabrava, al terme municipal de Castelló d'Empúries. Les autoritats policials ha estat informades per l'ex-companya de l'home de nacionalitat espanyola, veí de Gironella, a la comarca del Berguedà, assabentant-les que no havia vist la seua ex-paralle des de feia diversos dies. L'alerta s'ha donat entre la una i les dues de la matinada, el que deixa suposar que els fets s'ha produït durant les primeres hores del vespre o de la nit. Un dels dos homes morts seria el propietari del vaixell, que es troba en una marina interior d'Empuriabrava, on sol viure poca gent durant la temporada d'hivern.

1-10 of 10