Gastronomia‎ > ‎

Notícies Gastronòmiques



Fira de la MONGETA a SANT LLORENÇ de la MUGA

16 de febr. 2012, 8:49 publicada per Daniel Franquesa Olivares   [ actualitzat el 16 de febr. 2012, 8:52 ]

el proper 4 de MARÇ:
Enguany ja celebrem la XIV edició, i com sempre podrem comprar les MONGETES del ganxet conreades als horts del nostre poble i el CARBÓ 100% alzina fet durant el mes de FEBRER de manera artesanal per nosaltres mateixos.

A la TARDA tambè hi han diferents concursos previstos per tal de comviure amb la mongeta de forma diferent.



L'organització:
FUTBOL CLUB SANT LLORENÇ DE LA MUGA
per més info: 
Ivan Arché t.659 071 259 / info@fcsantllorencmuga.cat





















FIRA ALIMENTÀRIA amb productes de la Catalunya Nord a Figueres

28 de nov. 2011, 4:40 publicada per Daniel Franquesa Olivares   [ actualitzat el 28 de nov. 2011, 4:45 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
FIRA ALIMENTÀRIA Catalunya Nord a Figueres
S'hi està celebrant els dies 26 i 27 de novembre a la plaça Catalunya. Catorze productors ofereixen formatges, vins, patés, melmelades... La propera primavera productors de l'Alt Empordà es promocionaran a Perpinyà.



















Nova estrella Michelin per a la Costa Brava

26 de nov. 2011, 1:59 publicada per Daniel Franquesa Olivares   [ actualitzat el 26 de nov. 2011, 2:02 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
restaurant casamar Llafranc
El restaurant Casamar de Llafranc, guanya la seva primera estrellaMichelin. Fruit del treball constant del Xef Quim Casella i del seu respecte pel producte i la seva elaboració. A més de la seva inquietud per aprendre i experimentar.

Des costabrava.com els felicitem i t’ho recomanable ajudar.

http://www.hotelcasamar.net

Arriva la Mozzarella de búfala catalana

22 d’ag. 2011, 3:57 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 22 d’ag. 2011, 4:04 ]

Una família obre a l'Alt Empordà la primera explotació de búfales
No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
Impressiona passejar entre elles mentre t'observen amb els ulls vidriosos sota gruixudes banyes recargolades. Poden arribar a pesar fins a 800 quilos i és emocionant veure-les xipollejar en una bassa amb una garsa blanca damunt del llom. Una escena digna de Memòries de l'Àfrica que transcorre a 160 quilòmetres de Barcelona, al parc natural dels Aiguamolls de l'Empordà, on un ramader inquiet ha posat en marxa l'única explotació de búfales que hi ha a Catalunya. Un projecte que va començar la primavera passada i que ja està produint 1.000 litres diaris de llet. Amb una mica de sort, l'estiu que ve portarà als mercats la primera mozzarella de búfala elaborada al nostre país.

Lluís Mont no pot amagar la seva satisfacció quan mostra el seu bestiar als visitants. Ha dedicat molts mesos de feina i esforç per poder fer el seu somni realitat. Una idea que va sorgir després d'un viatge a Itàlia, en què va constatar l'èxit de les explotacions de búfales. «Sempre he tingut vaques, i feia temps que pensava que havia de buscar una alternativa, perquè hi ha molta competència i perquè les ajudes europees al sector s'estan acabant», explica.

El mes de març passat va portar el primer grup de 50 exemplars de búfales i, després de comprovar que la seva adaptació era bona, ha anat augmentant el ramat, fins a sumar 700 caps, alguns dels quals han arribat fa tan sols uns quants dies. Mont ha substituït totes les seves vaques per aquests animals, que són búfales d'aigua originàries de l'Àsia, la majoria de la raça Murrah, encara que les ha comprat a Itàlia i a Bulgària. «He hagut de fer una gran inversió, perquè cada animal pot arribar a costar uns 2.000 euros. A més dels projectes i els visats, hem construït una planta que ens permet munyir 20 búfales a la vegada. Són molts diners i vaig trigar gairebé mig any a convèncer els bancs perquè ens donessin crèdit», recorda.

Lluís Mont compta amb l'ajuda dels seus dos fills, el Lluís (de 27 anys) i el Pol (de 18), que està estudiant formació professional agropecuària a les Borges Blanques (Garrigues) i que la primavera que ve seguirà un curs en una granja d'Itàlia per aprendre tots els secrets de la fabricació de la mozzarella.

Formatges artesanals

Mentrestant, la família Mont ven els 1.000 litres de llet que li proporcionen cada dia els 150 animals que ja han entrat en el procés de producció. Els seus principals clients són un parell d'empreses, entre elles la companyia Mont-brú, especialitzada en l'elaboració de formatges artesanals. Dos restaurants empordanesos també se'n queden uns quants litres per cuinar suculentes cremes.

«La llet de búfala té gairebé el triple de greix que la llet de vaca i el doble de proteïnes. Amb 100 litres de llet de vaca es poden elaborar entre 15 i 17 quilos de formatge, mentre que amb la mateixa quantitat de llet de búfala se'n poden fer entre 27 i 30 quilos», detalla Mont. Per això la seva llet és tan apreciada i el seu preu en el mercat quadruplica el del bestiar boví.

Les previsions del ramader apunten que la primavera que ve la producció de llet de la seva explotació rondi els 4.000 litres diaris. Aquestes quantitats li permetrien elaborar entre 1.000 i 1.200 quilos de mozzarella cada dia.

Un altre producte de qualitat és el que procedeix de la seva carn, que, segons assegura aquest ramader emprenedor, conté un terç menys de colesterol que la carn de vedella. «El problema que tenim és que aquesta carn amb prou feines es consumeix a Catalunya perquè no és coneguda. Per això hem firmat un acord amb empreses italianes per comercialitzar la carn de les nostres búfales en aquest país», explica.

«Millors que les vaques»

La família Mont veu amb optimisme el futur. L'adaptació de les búfales en tres finques de Palau-saverdera, Sant Pere Pescador i el Port de la Selva (a l'Alt Empordà) ha estat tot un èxit. «Són animals dòcils i robustos, que no donen problemes. Són molt millors que les vaques», afirma el pare. Una perspectiva prometedora que es veu momentàniament truncada per una trucada inesperada, en què li comuniquen que té en curs una inspecció d'Hisenda. «¡A penes hem començat a treballar i ja ens estan demanant diners!», s'exclama el ramader.


font: www.elperiodico.cat

La mel catalana conquereix el paladar japonès

2 de març 2011, 16:27 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 2 de març 2011, 16:32 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
L'essència floral de Catalunya, continguda en la mel que elabora l'Apícola Rossend Margalef, ha conquerit un paladar tan exigent com el japonès. Les claus per obtenir el reconeixement internacional han estat oferir un producte de reconeguda qualitat i explotar el posicionament de la marca Catalunya. Al país asiàtic, un mercat sovint complicat, els clients volen conèixer fins a l'últim detall del procés de producció i de la procedència de la mel.

Perfil digital Apícola Rossend Margalef: Nascuda fa trenta anys al Perelló, El Baix Ebre, l'apícola produeix prop de 5.000 quilos diaris de mel de varietats com romaní, taronger, Pirineu i mil flors. L'elaboren les abelles de les 3.000 arnes que fan transhumància des de l'Ebre fins al Pirineu. Aquests últims dos anys, l'empresa ha duplicat la facturació i ha tancat el 2010 amb una xifra de negoci de 600.000 euros.


Idees força:
Cal buscar un valor afegit al producte per poder vendre al mercat internacional. Rossend Margalef ho ha aconseguit posicionant-se com un producte gurmet de qualitat a través d'un procés de producció gairebé artesanal.

La participació en fires internacionals permet crear una xarxa de contactes que pot ser decisiva per obrir les portes al mercat internacional.

Entrar en nous mercats comporta nous reptes com adaptar el procés de producció, l'empaquetat i l'etiquetatge per complir l'exigència dels clients.

Cal saber jugar amb el valor afegit que pot donar la marca. Catalunya està ben valorada dins del mercat nipó. L'etiquetatge en català contribueix a enfortir el valor de la marca del producte.

font: anella.cat

Ferran Adrià: "La fundació 'El Bulli' tornarà a transformar la creativitat de la cuina

17 de gen. 2011, 13:28 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 17 de gen. 2011, 13:43 ]

No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
El cuiner Ferran Adrià assegura que la pròxima revolució en el món de les gastronomia girarà al voltant al nou projecte de fundació de "El Bulli", que arrencarà el 2014 i crearà un nou escenari totalment avantguardista, dedicat tot a la creativitat gastronòmica
"La fundació serà el somni de tot cuiner al qual li agradi la creativitat", ha dit en una entrevista amb Efe Ferran Adrià, nomenat el millor cuiner de la dècada per la Restaurants Magazín i considerat per molts com el millor "xef" de la història.

En un edifici cent per cent sostenible, l'actual restaurant "El Bulli" es convertirà en un arxiu de si mateix, disposarà d'un espai denominat "Ideari" del que sortiran totes les idees, d'una sala de projeccions i d'una àrea en la qual se serviran menjars, tot i que encara no se sap quin nombre de comensals tindran l'oportunitat de provar-les.

"El lema és que no hi haurà regles. Un dels motius que em van portar a llançar-me a aquest nou projecte és que tot s'havia convertit en massa previsible al restaurant, i això ho volem evitar", ha dit Adrià.

A més, ha assenyalat altres raons per canviar de model, com ara un cert cansament de la gent "que ens vol" i la sensació que en 2 o 3 anys "El Bulli" assoliria el límit del que pot aportar un restaurant convencional en l'àmbit culinari.

Totes les investigacions es penjaran diàriament a Internet, mitjà de difusió clau en aquesta fundació, en la que treballaran de forma fixa entre 25 i 30 persones (més del 90 per cent de les quals són a dia d'avui de l'equip de "El Bulli") i a la qual podran acudir cuiners durant 6-10 mesos a l'any, després de passar un dur examen d'admissió.

Adrià afronta amb valentia aquest nou projecte en temps de crisi, malgrat que tot el finançament que asseguri la viabilitat de la fundació vindrà de butxaques privats: del seu propi, del del seu soci, Juli Soler, i dels patrocinadors, entre ells Telefónica, el primer a apostar per la innovació culinària.

"Amb Telefónica ja hem entrat en R+D i tenim molts projectes de noves xarxes de comunicació i a més de salut i alimentació al voltant de la gastronomia. Tots ells tindran un important component d'acció social", ha revelat el cuiner.

Els patrocinadors que recolzin el seu nou projecte no sempre aportaran diners, sinó també idees, tecnologia o espais i "tot allò que nosaltres no podem aportar".

Aquest podria ser el cas de la prestigiosa universitat de Harvard, en la que Adrià va començar el 2010 a impartir classes de ciència i cuina al costat d'altres cuiners espanyols i nord-americans.

"Respecte a la meva col·laboració amb Harvard, si tot va bé, tindrem molt bones notícies d'aquí a poc"

Lluny de témer deixar orfe de mentor al món de l'alta gastronomia, Adrià considera una fita importantíssima que la seva nova fundació, un projecte pioner en el món, es faci a Espanya, on a més resideixen i exerceixen alguns dels millors cuiners creatius del món.

"Crec que Espanya ja està superconsolidada com una potència mundial en gastronomia i nosaltres des de la fundació ajudarem a seguir aquí", ha manifestat Adrià.

Encara que "El Bulli" ja no tornarà a aparèixer en el cèlebre Guía Michelin, ni a la llista dels 50 Millors Restaurants del món, Adrià treu importància a aquest fet.

"Per a mi és molt més important marcar el camí de l'avantguarda i la creativitat, no preocupar-nos per ser els millors, sinó a influir i a ser creatius".

font: ara.cat

1-6 of 6