La mel catalana conquereix el paladar japonès

2 de març 2011, 16:27 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 2 de març 2011, 16:32 ]
No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
L'essència floral de Catalunya, continguda en la mel que elabora l'Apícola Rossend Margalef, ha conquerit un paladar tan exigent com el japonès. Les claus per obtenir el reconeixement internacional han estat oferir un producte de reconeguda qualitat i explotar el posicionament de la marca Catalunya. Al país asiàtic, un mercat sovint complicat, els clients volen conèixer fins a l'últim detall del procés de producció i de la procedència de la mel.

Perfil digital Apícola Rossend Margalef: Nascuda fa trenta anys al Perelló, El Baix Ebre, l'apícola produeix prop de 5.000 quilos diaris de mel de varietats com romaní, taronger, Pirineu i mil flors. L'elaboren les abelles de les 3.000 arnes que fan transhumància des de l'Ebre fins al Pirineu. Aquests últims dos anys, l'empresa ha duplicat la facturació i ha tancat el 2010 amb una xifra de negoci de 600.000 euros.


Idees força:
Cal buscar un valor afegit al producte per poder vendre al mercat internacional. Rossend Margalef ho ha aconseguit posicionant-se com un producte gurmet de qualitat a través d'un procés de producció gairebé artesanal.

La participació en fires internacionals permet crear una xarxa de contactes que pot ser decisiva per obrir les portes al mercat internacional.

Entrar en nous mercats comporta nous reptes com adaptar el procés de producció, l'empaquetat i l'etiquetatge per complir l'exigència dels clients.

Cal saber jugar amb el valor afegit que pot donar la marca. Catalunya està ben valorada dins del mercat nipó. L'etiquetatge en català contribueix a enfortir el valor de la marca del producte.

font: anella.cat
Comments