100.000 viatgers han passat pel túnel TGV del Pertús en 6 mesos

1 de jul. 2011, 19:09 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 1 de jul. 2011, 19:14 ]
El TGV Perpinyà-Figueres no és més que una baula del futur enllaç nord-sud europea, però els seus usuaris demostren el seu interès. La seua obertura, el desembre passat, ha permès augmentar d'un 59% els fluxos de viatgers per tren entre el territori francès i el territori espanyol.
No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
Segons un balanç publicat aquest divendres, un total de 100.544 persones han utilitzat la Línia d'Alta Velocitat que passa pel túnel del Pertús, ajuntant Perpinyà i Figueres. L'enllaç, amb continuïtat precària fins a Barcelona, cap al sud, i Montpeller cap al nord, va entrar en funcionament el 19 de desembre passat. Des d'aleshores la connexió entre els estats espanyol i francès ha augmentat d'un 59%, el que representa un total de 52.090 nous clients. Aquest volum de viatgers s'ha sumat al que han optat per usar la línia de tren convencional, amb ecorregut costaner, que passa per Perpinyà, Cervera, Portbou i Figueres. 

El balanç destaca que el trajecte més demanat ha estat Barcelona-París, amb 21.666 clients, seguit de Barcelona-Montpeller, amb 19.405, i Barcelona-Perpinyà, amb 10.683 viatgers. A més, l'increment entre Figueres i l'estat francès s'ha situat en un 1704% des de la posada en marxa de l'estació de Figueres-Vilafant, que forma l'únic punt de la regió de Girona des d'on es pot pujar en un TGV cap a Perpinyà, Montpeller i París. De fet, aqueixes dades són parcials, ja que només reflecteixen els fluxos del sud cap al nord. Són proporcionades per la companyia ferroviària espanyola RENFE, a l'espera que la seua homòloga francesa, la SNCF, acabi divulgant les seues. Des de fa 6 mesos, les dues companyies ofereixen un servei combinat de quatre trens diaris, dos per cada sentit, entre la Catalunya del Nord i la Catalunya del Sud.

font: www.la-clau.net
Comments