La Línia d'Alta Velocitat entre Perpinyà i Barcelona, saturada ja el 2016

5 de febr. 2011, 2:00 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 5 de febr. 2011, 2:06 ]
No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
Segons un estudi de la Cambra de Comerç de Girona, que reactiva la línia costanera traditional
Tot i que encara no funcioni la Línia ferroviària a d'Alta Velocitat entre Perpinyà i Barcelona, ja se l'analitza. Sota la pressió del transport combinat de passatgers i de mercaderies, la línia exigirà noves solucions, segons l'institut Cerdà de Barcelona. La més seriosa apunta el reforç de la freqüentació de la línia tradicional de l'eix Cervera-Portbou.

Un estudi colpidor de la Cambra de Comerç de Girona, revelat dimecres, destaca inequívocament que la futura Línia d'Alta Velocitat (LGV) entre Perpinyà i Barcelona serà saturada ja el 2016. L'increment del nombre de trens de viatgers i de mercaderies a través del túnel del Pertús, ja afavorit per la nova línia directa "Barcelyon", que ajunta el Port de Barcelona i Lió des del passat 21 de desembre, suposaria ràpidament noves solucions. Entre aquestes la més probable és la col·locació d'un tercer rail a la xarxa ferroviària tradicional del Nord de la regió de Girona. Aqueix afegitó, que adaptaria la zona a l'ample europeu, asseguraria al transport amb tren una perennitat i una eficàcia noves, actualment impedides pels sempiterns canvis de combois a Portbou. La Cambra de Comerç de Girona pretén en efecte apostar principalment pel transport ferroviari, amb totes les modalitats, tenint com a línia directora la realització del corredor mediterrani, actualment negociat amb les instàncies europees.

Al nivell tècnic, la idea avançada per l'estudi és assolir una competitivitat exemplar pels volts de 2026, amb el punt de partida de l'obertura del TGV que puja de Barcelona cap a Perpinyà, cap el 2013. L'esquema promogut per la cambra es desprèn en bona part de l'optimització de l'estació intermodal i del centre logístic Logis Empordà, que s'està finalitzant als termes municipals del Far d'Empordà i de Vilamalla. Aquesta plataforma, la segona i última fase de la qual s'ha previst per a 2016, hauria de generar una activitat tal que condicionaria les cadències dels trens, bàsicament a la LGV. La prefiguració dels esdeveniments suggereix també modernitzar la línia antiga, a Portbou, que continua cap a Cervera i Perpinyà, per acollir trens de mercaderies de 750 metres de llarg com a mínim. Estalviada per passatgers que preferirien el TGV, aquesta reforçaria la vocació de transport de mercaderies. Aqueix estudi complex, encarregat a l'Institut Cerdà de Barcelona, s'ha de trametre molt properament al ministre de Foment espanyol, José Blanco, al conseller del Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Lluís Recorder, i a la Cambra de Comerç de Barcelona.

Comments