La marca "Gourmet" de Miquel Alimentació genera 1.000 milions de volum de negoci

24 de juny 2011, 17:36 publicada per Alt Empordà   [ actualitzat el 24 de juny 2011, 17:42 ]
No s'ha pogut trobar l'URL del gadget especificat
La societat líder del sector agroalimentari català comercialitza els seus productes des de la regió de Figueres, amb segell francès: Miquel Alimentació, empresa fundada el 1925, és coneguda pel públic sud-català a través de la seua marca "Gourmet", creada el 1986. L'empresa, capdavantera a casa, pretén reafirmar-se a nivell internacional a partir de 2012.
Instal·lat al límit de la ciutat de Figueres, el gegant agroalimentari Miquel Alimentació fa un pam de nas a la crisi econòmica. Aquesta societat de capital català instal·lada a Vilamalla, a la regió d'Alçària Empordà, ha anunciat aquesta setmana uns forta empesa cap als mercats estrangers, concretament Colòmbia i Aràbia Saudita. La seua direcció acaba en efecte de signar acords amb diversos distribuïdors dels dos països, que permetran comercialitzarà  tot una gamma de productes a través de tres marques diferents. Miquel Alimentació, que emplea 4000 persones, entre Vilamalla i els seus múltiples punts de venda a la Catalunya del Sud i a Espanya, proposa les seues creacions sota els noms "Mical", "Gourmet", directament en llengua francesa, i "Sabor Español". Aqueixes dues darreres identitats comercials, ambaixadores en la conquesta de mercats a fora, són les que el grup pretén prioritzar en els propers anys. A Colòmbia, la presència de les produccions de Vilamalla serà garantida pel Grup Éxito, líder molt introduït en els híper i supermercats, mentre que el distribuïdor Al Othaim Market apuntarà a les xarxes de supermercats i els majoristes saudites.

Fundada el 1925 pel majorista Pere Miquel Estela, Miquel Alimentació és una societat amb capital 100% familiar, que ocupa la primera posició a la Catalunya del Sud i consta entre les tres primeres d'Espanya. La seua activitat, que li va permetre generar un volum de negocis de 1000 milions d'euros el 2100, afecta bàsicament productes alimentaris, com pastes, olis, llaunes de conserva i aigües, però també desenvolupa també un ram dedicat a la higiene corporal, i un altre als productes de neteja. Aquest encert econòmic, que es recolza en 54 centres de venda a l'engròs a Espanya, denominats "Gros Mercat", disposa d'un departament per a restaurants, "Miquel Food Service" i posseeix fins i tot 513 franquícies de supermercats de proximitat, amb les marques "Spar", "Suma" i "Pròxim".

font: www.la-clau.net
Comments