Turisme‎ > ‎Notícies Turisme‎ > ‎

El tramvia de la Costa Brava esperant un estudi de viabilitat

26 d’oct. 2010, 15:15 publicada per Alt Empordà
El pla per totes les infraestructures previstes a les comarques de Girona fins el 2026 és de 7.600 milions d’euros
La majoria són per a la millora i ampliació de la xarxa ferroviària, la meitat per les estacions del TAV de Girona i Figueres i l’altra per l’Eix Transversal ferroviari de Girona a Manresa
Dins d’aquest estudi amb imports encara no hi figura el tramvia de la Costa Brava però hi està previst per abans del 2026

També es preveu acabar l’anella de les Gavarres en les dues bandesLa inversió en infraestructures a les comarques gironines supera els 7.600 milions d’euros. Aquest és el resultat de sumar tota l’obra pública que està planificada fins al 2026 en els diversos documents que ha elaborat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, i que s’han resumit en el llibre Pla general d’infraestructures i serveis de la mobilitat de Catalunya. El llibre, segons explica el conseller Joaquim Nadal en la presentació, “és la síntesi i la culminació de dues legislatures de treballs de planificació del govern”, i el defineix com “el full de ruta, la guia bàsica que ens ha de permetre construir els fonaments del futur i fer possibles noves expectatives de creixement”, malgrat reconèixer les dificultats que representa la crisi econòmica.
Dels 7.600 milions d’euros totals, s’hi inclouen els projectes que depenen de l’Estat i els que haurà d’executar la Generalitat, tant els que estan en marxa com els de futur. La majoria són per a la millora i ampliació de la xarxa ferroviària, que seria aproximadament d’uns 4.800 milions. Dels quals 2.000 són per a la construcció de la línia del TAV i les estacions de Girona i Figueres, i 2.300 per a l’eix transversal ferroviari entre Manresa i Girona. La resta es reparteix en el perllongament de Rodalies fins a Lloret, el desdoblament de Vic-Ripoll, el ramal de mercaderies per Salt i el tren tramvia entre l’aeroport, Girona i Flaçà. També hi ha el tramvia fins a la Costa Brava, però no té cap assignació pressupostària, perquè primer cal un estudi de viabilitat.

En carreteres, dels 2.800 milions destaquen els 400 per desdoblar l’eix transversal de Vic a Caldes, 420 per l’N-II de Maçanet a la Jonquera, els 350 que Acesa inverteix en el tercer carril de Girona, els 300 per desdoblar per totes dues bandes l’anella de les Gavarres o 170 per al túnel de Toses, entre d’altres.

El llibre fa referència a la dificultat de finançar totes aquestes obres, i per això proposa diferents mètodes, com ara el finançament estrictament públic o la col·laboració entre l’administració i entitats privades. +INFO
Comments